fredag 4 juni 2010

Varje dag ...

Jag hade en PT timme igår men det blev mer en PT halvtimme och en halvtimme psykologi hi hi. Jag är ju tydligen proffs på att se på mig själv med negativa ögon vilket tydligen gör att jag inte klarar av saker. Eftersom jag redan innan jag startar bestämt mig för att jag inte kommer att klarar av det. Saker som tex jag säger "jag kan INTE springa mer än 500meter" istället för att säga "jag KAN springa 500meter!" Jag ska börja se det som jag klarar av som någonting bra. Vi var utomhus i solen och jag fick springa springa sen upp och ner för en låååång trappa 3gånger och sen springa springa springa ... jag skulle nog ha kunnat vrida ur mina kläder och det hade droppat svett. När man går på energiunderskott så är det mer eller mindre omöjligt att bygga muskler, visst kan man underhålla dem man har men det får man av den styrka men får under konditionsträningen. För det är konditionsträning man ska koncentrera sig på när man är överviktig och vill gå ner i vikt. Kondition, kondition och mer kondition ... Sen pratade vi lite mat eftersom jag har haft några riktigt dåliga dagar så frågade jag henne hur hon äter och det är ju många små mål som lite kesella, lite tonfisk, ett ägg , en frukt men planering sa hon ju var det viktigaste i hennes kost och jag blev lite förvånad för jag hade aldrig tänkt så. Jag vet ju att planering är A och O för att viktminska men jag trodde att det var under en tillfällig period men hon sa att alla som är hälsosamma måste planera sin mat varje dag! Man måste ha sina mellanmål klara och veta vad man ska äta ... varje dag, heeeela livet! DET var en tankeställare. Konstigt kanske att jag inte fattat det tidigare men på nåt sätt så trodde jag verkligen man var tvungen att planera under viktminskningstiden men för mig är det ju verkligen när planeringen fallerar så falllerar hela viktminskningen ... Jag har ju satt upp ett mål att väga 67kg den 30 augusti. Min PT ville att jag skulle sätta 7kg på fjorton veckor men jag håller mig till mitt mål vilket blir 9,6kg på 12veckor Jag vill, jag kan och jag ska!!! Men då måååååste jag höja växeln ett snäpp!

1 kommentar:

  1. Det är klart att du kan!!! Jag tror på dig och att du kommer klara det här.
    Vill också önska en trevlig helg!

    SvaraRadera