torsdag 21 oktober 2010

Dålig uppdatering

Jag vet!!

Det är ju inte superuppdaterat här inne men jag har ju denna blogg som en viktväktarblogg och nu viktväktar jag ju inte ... jag kommer nog inte viktväkta på ett tag heller. Jag känner att jag vill kunna leva hälsosamt utan propoints/väga/mäta/utesluta kolhydrater och andra dietplaner. Jag vill ha en normal kost och en normal kropp som passar till det. Jag kommer att ta det i lite då och då. Kanske 3kg här och 3kg där. Just nu är det ju att stå still som gäller men just nu är det mer socker i min kost än hur jag vill ha det som norm men det blir alltid så lite när jag uteslutat något så blir det en period efter där jag äter mer av det men nu har jag koll på att vikten inte går upp iallfall. Jag ligger stadigt på 76-78kg och det är där jag vill ligga och kanske att jag i november får för mig att få ner det till 74-76kg sen efter jul 72-74kg Sen får det bli ett race ner till 67-69kg för att på sommaren äntligen gå ner till 60kg :D

Hur då? Ja det är ju egentligen bara att dra ner på allt det som äts mellan måltiderna och koncentrera sig på bra mat, röra på sig, sova ordentligt och dricka bra med vatten. Svårare än så behöver det inte vara. Jag känner att jag borde kunna det här! Jag borde inte behöva ha med mig en hushållsvåg ut på restaurangen för att ta rätt mängd mat.

Vem vet,... kanske kan jag inte alls det här och kommer komma tillbaka krypandes till korset och då får det bli så men nu känner jag detta om alla dieter: ORKA!!!

Over and out <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar