fredag 1 oktober 2010

Oj då!

Känner att jag kanske behöver skriva ett inlägg,... saker har hänt, känslor har känts och vikten har blivit helt bortprioriterad men nu är det dags,... igen!

Det jag egentligen vill förutom att komma ner i målvikt är ju att leva hälsosamt. Ja, jag vill nog det även om jag har väldigt svårt att hålla mig borta från godis och fikabröd. Fokus just nu ska iallafall nu vara mer på att hålla kostprogrammet mer än viktresultaten. Visst kommer jag ha kvar min viktresultattabell men min belöningstabell kommer se lite annorlunda ut.

Har även bestämt att prova ett tag framöver att äta 35pp per dag vilket är mina dagliga 29pp plus veckobonusen uppdelat på 7 dagar (42/7=6) iställer för att kunna äta 42 extra på en dag. Jag mår inte bra dagen efter jag har ätit för mycket varken mentalt eller fysiskt. På tal om fysiskt så måste min träning börja komma igång. Jag vet inte vad det är men det bara blir väääldigt sällan och staplande.

Imorgon har jag varit förälder i 12år :D Min äldsta fyller alltså 12år vilket är för mig jätte stort och det kommer firas!
Så imorgon kommer hon vara mitt fokus men på söndag kommer jag sätta mig ner och fundera vad jag vill med vikten/hälsan/träningen. Vad är rimligt och vad krävs egentligen för att jag ska nå dit? Detta kommer innebära en förändring av bloggen på söndag :) Ovanligt va?!? Hi hi

Vårruset!!! Vi saknar en person till innan vi kan anmäla oss som en grupp till loppet. Vi som kommer vara med 1juni i stockholm är Jag, Elin, Maria, Lindha, Nadja. Anmälan kostar 180kr och loppet är 5km.

1 kommentar: