tisdag 5 oktober 2010

Kanelbullens dag

Japp igår var det kanelbullens dag och jag åt en kanelbulle. Det var inte ens en lust eller en tanke att ta fler än en och det var en härlig känsla :) Det är ju så här det borde vara att man bara tänker till lite och äter sunt. Går jag inte ner i vikt med detta så gör det ingenting. Jag kan vara kvar på den här vikten ett tag men att hitta balansen och få en sund livsstil kommer att betyda allt!

Men visst känns är det lite svårt att släppa kontrollen och lita på sin insikt om vad en normal portion är. Idag åt jag en smörgås med te OCH en pannkaka med hallon/blåbär och mörk choklad till frukost. Jag kände mig osäker och la in det på viktklubb.se för att se hur många kalorier frukosten var och den var 368kcal Protein 19E% Fett 35E% Kolhydrater 46E% vilket är helt ok :) Jag veeeeet ju att jag äter normalportioner och måste bara minska på det där extra som inte är måltider men det kommer nog bli lite så här i början att jag dubbelkollar lite då och då men målet är ju såklart att helt lita på sin egen insikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar