söndag 10 oktober 2010

Hon längtar till skolan!!

Det blev ett riktigt grymt party idag och min dotter är mer än nöjd och längtar för första gången till skolan imorgon :) Det var ju målet, att alla tjejer i klassen skulle få se vem Felicia är, för gör man det kan man inte annat än älska henne. Det tog bara en halvtimme in på partyt och sen blev det tjafs om vem som skulle sitta brevid Felicia :)
Hon har ju haft det svårt att komma in i nya skolan då hon är så blyg, barnen har inte fått se vilken busig, underbar tjej hon är men det fick dom se idag! Medvetet så fick det bli "knyta an" saker att göra under kalaset. Dom fick ju baka kakor tillsammans sen så hade jag satt upp ett supermegastort papper som täckte hela väggen där dom tillsammans fick måla en gemensam tavla och efter det var det kyssa prinsen leken hi hi Storasyster hade målat en prins så fick man ha läppstift på sig och ögonbindel, snurra runt och försöka pussa på munnen. Blev många skratt. Sen blev det fika och då hade vi såna där pinnar som lyser i mörkret som man kan göra armband/drinkpinnar av så vi dukade upp med en lyspinne i varje glas och tända ljus på bordet sen fick alla sätta sig och då kommer jag in med barbietårtan som har ett par riktiga "las vegas" lysande vingar som blinkar i rosa hi hi PERFEKT! Efter fikat blev det disco med lyspinnarna och sen fiskdamm. Allt detta hann vi med på 2timmar!! Helt underbart perfekt blev det och jag är sååååå glad att min dotter har knutit många nya band idag och att hon längtar till skolan imorgon <3 <3 <3

Men det blev mycket städa och fixa efter kalaset så någon veckoplanering har jag faktiskt inte hunnit med men vi har varsin matlåda i kylskåpet för imorgon och vi vet att det ska bli pannbiff med potatis till middag imorgon.

Jag älskar verkligen mina barn över allt annat och jag kan inte må bra när dom inte gör det och jag ser hur den tunga stenen har lättat från min dotters axlar och jag kan andas ut <3

Lite senare ...

Jag hann göra matlista :) Gjorde även hela veckoplaneringen men den lägger jag inte upp här ;)

Måndag Matlådor: Pasta med skinksås Middag: Pannbiff med löksky och potatis
Tisdag Matlådor: Pannbiff med potatis Middag: Lax/alaska polock med potatis
Onsdag Matlådor:Lax/alaska polock med potatis Middag: Pastasallad med kassler
Torsdag Matlådor: Pastasallad med kassler Middag: Lövbiffsgryta med ris
Fredag Matlådor: Lövbiffsgryta med ris Middag Nachos
Lördag Lunch: Rester Middag: Grillad kotlett med potatisgratäng
Söndag Lunch: Rester Middag: Lasagne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar