måndag 17 maj 2010

2-day is the day!

Japp, idag börjar jag! Blev lite tveksam igår när jag var inne på vv forum och såg att det mer eller mindre var krig mellan två lägren. Propoints vs Points, tydligen är det många som inte går ner av propoints... men jag provar iallfall och funkar det inte så går jag över till points för det räknesättet sitter i ryggmärgen. Det man dock får tänka lite på när man räknar propoints är ju fortfarande att inte kombinera snabba kolhydrater med fett eftersom det är den ultimata fettfällan. Kommer oxå försöka undvika att äta min veckobonus men äta en del av mina aktivitetespropoints.

Nu ska det bli frukost :) Ingen aning om vad ännu men jag storhandlade igår så det finns massor av alternativ.
********************************************************************************

Frukosten blev en skiva fröjd med ägg och kaviar, kaffe med mjölk och ett litet glas juice 6,5pp

Min calculator hade dåligt med batteri så jag får klara mig på butiksguide+propointsguiden fram tills jag fixat nya batterier. Kan då också passa på att ordna batterier till min stegräknare he he

2 kommentarer:

  1. Även jag hejar på dig. Det ska bli kul att följa din blogg, även jag hittade hit från vv forum.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Din medföljare;)18 maj 2010 kl. 08:55

    Heja dej!

    Ja du läste kanske mitt svar på VV forumet, tycker det är sååå tramsigt.
    Klart ProPoints fungerar, men programmet är ju anpassningsbart och går att missbruka. Jag personligen tycker det är bra att VVs kostplan inte längre är en svältdiet utan har anammat alla bra rön att protein är bäst för viktminskningen, kolhydrater i överskott är mindre bra och att bra fetter ska inte vara så dyra som innan.

    Kram,
    Å

    SvaraRadera