fredag 21 maj 2010

Frukostens betydelse

Idag så blev min frukost inge bra ... god men inge bra. Vi hade såna där supergoda baguetter som man har i ugnen... blev ju att jag tog mer än planerat och sen var jag ändå hungrig... tog ett ägg och kesella på jobbet och när jag kom hem blev det kyckling och potatissallad... hungrig, fint väder, sugen, många APP över och veckobonus i tankarna som jag inte alls använt ... ingen bra combo. Hela familjen tog en promenad på 5km i skogen vid sjön, satt en stund vid bryggan och njöt av solen och det avslutades såklart med en glass... Så ikväll ryker mina motionsbonus! Jag provade marabous nya kokos/choklad och den var äcklig så det räckte med en bit ha ha Det var BRA hi hi ... sen har det blivit 2 choklad ballerina och liiiiite chips men det räcker för att bli av med mina APP och jag vill inte använda någon veckobonus. Imorgon ska det bli en bra frukost!!

Det har blivit en del glass dem sista dagarna och idag har jag även ätit choklad vilket jag faktiskt inte alls har någon ånger över eller inte ens ett dåligt samvete och det är såååå skönt men jag känner att jag ska nog ta det lite lungt med sockret några dagar nu så att det inte bara blir mer och mer och mer... men det är GULD värt för mig att kunna äta en glass eller inte känna att jag gör fel och att jag är värdelös :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar