tisdag 18 maj 2010

9år!

Idag firar jag och min man att vi har varit tillsammans i 9år <3

Vi ska äta rosépepparbiff vilket kanske inte är så "lyxigt" men ack så gott!! Recept kommer definitivt komma senare, det är ett receptet från familjekokboken 1 men jag ska räkna om det till propoints. Det är en av mina absoluta favoritmaträtter!! Hela jag bara sprudlar av glädje för mitt beslut att räkna propoints och att jag för mig själv mentalt "godkänt" onyttigheter så länge det inte är på bekostnad av den riktiga maten samt att det finns utrymme för det inom propointsen :) Idag blev det en puckoglass som var såååååå god!!! 6pp för en sån god glass är helt klart godkänt!! Det är ju bara lite mer än en timmes rask promenad ;) Till kvällen blir det kärnfri vattenmelon och jag verkligen hoppas att den är så där god som vattenmelon kan vara. Vattenmelon har ju legat på 24,90kr/kilot men denna vecka kostar det 14,90kr/kg på IcaMaxi :) Muuuums (hoppas jag)

I söndags när jag vaknade så vägde jag 79kg och blev sååå ledsen för det innebar +2kg på et par dagars fel ätande men jag tog mig en långpromenad med svägerskan och vände ut och in på mina känslor samt på hur jag vill leva ... plötsligt blev allt kristallklart :) Klart jag skulle bli viktväktare igen!! Redan på måndagen visade vågen -1kg (på en dag!) så det blev en "inskrivningsvikt" på 78kg, idag visade vågen 76,8kg vilket betyder -2,2kg på 2dagar!! Wow!! Det är lätt att känna sig motiverad nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar