fredag 21 maj 2010

Tankar i natten

Med viktväktarna har man verkligen möjligheten att njuta av mat och fika samtidigt som man går ner i vikt men man på så sätt möjligheten att gå ner i vikt utan att egentligen ändra sin livstil, man byter bara ut det ena mot ett annat hälsosammare alternativ och man äter efter en budget. Jag är nöjd med det! Jag är inte redo att ändra livsstil, jag försökte verkligen men att baka och fika ger mig så pass mycket att jag faktiskt inte är redo att ge bort det men jag måste gå ner i vikt av hälsosamma annledningar samt så vill jag ju kunna köpa kläder på MQ he he... Jag har hela tiden trott att om jag inte avstår från mitt "fikabegär" så kommer jag aldrig kunna behålla min målvikt när jag väl når dit men jooooo det kan jag visst!! Om det så kostar mig att fortsätta räkna propoints i målvikt och börja gå på lektioner för motivationens skull så gör jag det, för det är verkligen inte ett dyrt pris att betala för allt man får för det. Just nu är det lätt att vara motiverad för att kunna äta glass och få minus på vågen är bara såååååå sjukt lyxigt!! Jag har fortfarande lite tankar som "ska inte du gå ner i vikt, du ska väl inte äta glass" men jooo det ska jag visst, för om jag inte gör det så kommer jag ändå inte gå ner för motivationen kommer inte att finnas där för det kommer kännas så trist. Hellre går jag ner i vikt på ett roligt sätt oavsett om det kanske tar lite längre tid och oavsett om jag får anstränga mig mer när jag väl är i mål. DET är värt det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar