måndag 6 september 2010

Fisk med bacon och purjolök 6,5pp

Fisk med bacon o purjo 6 portioner á 6,5pp

600g alaska pollock fiskfileér
100g knaperstekt bacon (2paket)
3dl matlagningsgrädde 15%
1 purjolök
salt o peppar

Sätt på ugnen på 200 grader. Lägg fiskfileérna i en stor form och salta o peppra. Stek baconen knaperstekta och lägg över baconen på fisken. Skär purjolöken och lägg över fisken. Häll över grädden och låt gratineras i ugn i ca 25minuter.

Servera med en god sallad och potatis (räkna extra propoints för det)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa om din fortsatta resa. Jag har saknat ditt bloggande så det var roligt att du skrev i min blogg. Hur är nya vv programmet med den mentala utvecklingen? Får du någon hhälp där? Jag har saknat att dom inte tar hand om den sidan utan varit så fokuserade på mat. Mitt problem är inte att jag inte vet vad/hur jag ska äta utan att jag äter fel och vrt om det.

    Kram

    SvaraRadera