onsdag 8 september 2010

JA, jag skäms!


Vad hände? Jag var så himla duktig som räknade mina propoints på fredagen när det blev en galen kväll och även på lördagen räknade jag men sen då? Under söndag, måndag, tisdag och onsdag har jag inte räknat en enda propoint :( Så är det ofta med mig att jag är så himla "duktig" únder skarpt läge som tex en utekväll. Men jag hamnar i en dipp direkt efter att jag har varit "duktig" Som när det är kalas, då äter jag superbra framför alla andra under hela kalaset men sen när alla gått hem,... ja då är jag allt annat än "duktig".

Det är riktigt ila nu! Kanske skulle man kunna tro att jag borde ha haft kvar godislöftet men jag känner ganska starkt att jag borde inte ens ha haft det.

Jag mår piss och pannkaka just nu och känner mig värdelös!!! MEN jag ska ta mig till lektionen på fredag, frågan är om jag kommer maila konsulenten först om att det inte alls går nå bra och att jag vill använda mitt "inte väga sig" kort denna fredag??? Tror inte att ett plus skulle hjälpa min motivation faktiskt, jag funkar inte riktigt så.

Imorgon ska jag vara på banan igen, så är det bara!!! Jag kommer att räkna från sekunden jag vaknar och stegräknaren ska sitta på!

Trött, ont i huvudet och svullen ja så mår/känner man sig efter fyra såna här skräpdagar jag har haft nu ... Om en vecka kommer jag må mycket mycket bättre!

7 kommentarer:

  1. Vi har alla varit där. Det går upp och ned, det har jag fått lära mig. Det är bara att man inte ska ge upp. Fortsätta kämpa, kämpa, kämpa.

    Men man (jag) måste gå vidare och ta nya tag. Tillåter man sig att fuska och fuska och sedan INTE tar tag i det igen, det är DÅ det går åt skogen.

    Släpp det som varit och fokusera igen!!!

    Du klarar det här!!!!

    Stor kram.

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig ..jag vill så gärna komma ner på bara övervikt det är mitt nästa mål men vad gör jag ...jo jag köper smågodis i tid o otid..äter upp det fort o inte är det ens gott o vågen visar + sen (:

    SvaraRadera
  3. Tänk på att det enda som kan räknas som ett misslyckande är om du inte tar tag i det igen. Vad är fyra dagar på ett helt liv. Nya tag i morgon nu tjejen.
    Det ligger en stor styrka i att kunna vara öppen med svackorna som du är i dn blogg!

    SvaraRadera
  4. Inget att skämmas över, alla har vi våra ups and Downs!! Det viktigaste är att du tar tag i det igen.
    Tänk inte på dom är dagarna utan tänk istället på vad du har uppnått hitt intills. Alla dina förändringar o alla kilo du har tappat - tänk på det istället!!!! Stor pepp kram Sara :))€

    SvaraRadera
  5. Det är inget att skämmas över. Jag tycker det är svårt att få in det nya ProPoints i huvudet. Det gamla bara flöt på. Kom ihåg! Om man inte lägger sig som en ViktVäktare kan man i allafall vakna som en ViktVäktare. Kämpa, kämpa! :-)

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen det där. Jag tipsar om att du köper en av Stahres böcker att jobba med parallellt med VV så att du slipper hamna i dikena igen. Du gör det ju av en anledning.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Där har vi alla varit!
    Jag kan ärligt säga att jag övervann det beteendet, och det VET jag att du också kommer göra sedan!
    Hur som är du superduktig som bara reser dig upp och fortsätter kämpa, SÅ gör en vinnare!

    SvaraRadera