lördag 4 september 2010

Oj oj oj!!!

Det blev 52pp igår varav 32pp var endast på alkohol...och alkoholpåverkad kan man lugnt säga att jag blev. Men jag räknade hela kvällen och jag åt en bra middag helt utan dessert och ingen mat när jag kom hem heller :) Jag träffade Åse ute i vimlet och det var superduper jättekul att ses :)

Igår pratade jag med min konsulent om mitt sockerlöfte och vi kom båda överens om att det är bättre att jag äter av det jag tycker om men i rimliga mängden så att effekten inte blir att kostprogrammet blir en belastning istället för någonting man tycker om. Så från och med idag äter jag som vanligt igen dvs inget sockerlöfte :D Kommer däremot vara riktigt försiktig med ljus choklad i alla former för det ger mig ett sånt sötsug som håller i sig i 2-3dagar och då är det verkligen inte värt det.

Min stegräknare är kvar på jobbet så det kommer inte bli några registrerade steg förän måndag ;)

3 kommentarer:

  1. Håller verkligen med dig, det lönar inte sig i längden att förbjuda sig själv att äta vissa saker. Utan det är bättra man lär sig själv att äta med sunt förnuft och att man får lov att unna sig.
    Ja den alkoholen innehåller en del propoints hehe, verkligen strongt att räkna allt!
    ha en fortsatt bra lördag
    kram

    SvaraRadera
  2. Superbra jobbat med propointsräkningen, verkligen lätt att låta den spåra ur ju fler glas som slinker ner ;-)
    Och det låter som en klok konsulent även om jag tyckte något annat, jag är ju personligen i min egen viktminskning för precis den principen att äta allt jag gillar...bara jag äter måttlig mängd och räknar propoints på allt...

    SvaraRadera
  3. kan man få reda på vad din tacotallrik innehöll..ibland blir jag så sugen men vågar inte fresta på att göra en pga för mycket pp

    SvaraRadera