torsdag 2 september 2010

Ny vecka

Imorgon börjar ny vecka eller rättare sagt ny viktvecka vilket betyder ny veckobonus ;) Jag har nu 1timme och 42minuter kvar till min nya vecka och jag har precis på propointen ätit upp mina dagliga och bonusen. Imorgon är det vägning, bli fin i håret och utekväll. Kanske blir det även så att det skålas en cosmo med en annan bloggerska som är på besök i stockholm och skulle röra sig i samma kvarter som jag ska :)

Är osäker på om jag vill fullfölja mitt godislöfte för jag börjar känna att det verkligen är en uppoffring och hela ideén med vv är ju att kunna njuta sig ner i vikt. Nu vet jag att jag inte kommer att kunna gå tillbaka till mjölkchoklad dvs dajm, apelsinkrokant, gräddnougat m.m. men jag tror nog att jag kommer att börja äta glass, hembakt och mörk choklad innan den 19/9... eller så håller jag bara ut? Är det värsta megaminuset imorgon kommer det ju motivera men är det ett minus som vilket som helst så känns det som att då kan jag ju lika gärna ta mig en glass när jag är sugen på en om jag ändå räknar in den i mina dagliga propoints. Nu antar jag ju bara att det kommer att bli ett minus för om det blir ett plus blir jag både chockad och ledsen,... otroligt ledsen för ett plus förtjänar jag I N T E denna vecka!! Jag har både tränat och räknat varenda lilla sak jag stoppat in i munnen, hållt en jämn blodsockerkurva och sovit bra. Sömnen är jätteviktig för viktminskningen så nu ska jag hoppa i säng. Natti natti <3

3 kommentarer:

  1. Lycka till med vägningen idag!
    Om jag hade får bestämma tycker jag du ska hålla fast vid din utmaning oavsett om det är minus eller inte på vågen idag och oavsett hur stort eller litet minuset är. Om du fixar att INTE äta godis i två veckor till så komemr du kunna vara så stolt över dig själv och ditt självförtroende kommer växa med flera meter!
    Men valet är så klart ditt =)

    SvaraRadera
  2. Hm.... Jag trodde du hade det löftet för att stödja mig. Men sjäääälvklart ska du äta bakat + glass from nu om du vill det. Tack för att du inledde starten med mig, bra för mig komma igång iaf och nu kan det ju rulla på.
    Jag funderar på att äta chokladfonduen jag köpte ett tag sedan på Mattes födelsedag. Men melon, jordgubbar, banan och annan frukt. Så jag är inte heller 100% ;)
    Kram och ha en otrolig kväll!!!!!

    SvaraRadera
  3. Lycka till med vägningen! Ska bli spännande att höra hur det gick. Ang. utmaningen så beundrar jag dig för att du fixat det. På nåt sätt blir det ju ännu tuffare när man vet att man inte får äta vissa saker, för då blir man ju än mer sugen på dem! Men det är ju bara en tillfällig utmaning och inte nåt som ska pågå under hela din viktminskning, det bästa är väl att du vet nu att du klarar av att göra det. Oavsett vad du bestämmer dig för att göra i fråga så är det bra jobbat!

    SvaraRadera