onsdag 21 juli 2010

Ena dan till den andra


Konstigt hur det kan vara så enkelt visa dagar och rent omöjligt??? Som jag känner nu kan jag inte förstå hur jag inte kommit längre än till dag2? Imorgon börjar dag 3 och den kommer gå lika bra den!! Jag kommer att klara av mitt viktmål på 75kg v31 så är det bara!! Idag känns det bortskämt bra, jag har ätit god mat och kunna äta kladdkakemuffins med grädde tillsammans med en liten bailys!!!! Helt osannolikt att man kan äta så här OCH gå ner i vikt, allt som krävs är ju lite planering,.. eller ja ganska mycket planering. För mig är det A o O att redan på morgon bestämma ut vad jag ska äta under dagen, sen kanske det inte blir just den maten men då har jag iallfall ett alternativ på mat som funkar med propointsen sen var det superbra för mig att ge mig själv riktlinjer på hur mycket maten får kosta

Frukost 6pp
Lunch 8pp
Middag 10pp
Mellis 5pp

Självklart är detta riktlinjer som går att superflexa men dom hjälper mig verkligen. Jag har 42 i veckobonus och tänker det som 6pp varje dag istället för att tänka att man har superduper mycket och kan äta massor bara för att man har veckobonusen. Så som jag har tänkt nu med 6pp per dag så har det blivit att jag igår tog 2pp från vb och idag 4pp. VB är nog en stor annledning till att jag inte kommit längre än till dag1 tidigare, har tänkt att jag har ju så mycket så jag kan ju lika gärna äta av det här och så har jag inte ens räknat för det borde ju räcka och sen struntat i det eftersom jag inte räknat det??? Jag vet liiiiite knäpp är jag men det är ju bra att jag börjar lära känna mig själv hi hi ;)

Ha det gott alla sötisar så hörs vi imorgon!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar