tisdag 13 juli 2010

Mitt i natten

Det är svårt att sova när det är så klibbigt och varmt, jag älskar värmen men på natten i sitt hem vill man gärna ha AC, jobbigast är det för barnen och kan inte dom sova så kan inte jag sova ... blir lätt att man tar något att äta för att få lite energi och så blev det ikväll ... så nu blir det dag1 igen imorgon eller jag,... om några timmar. Kanske att min vb skulle ha räckt till men jag räknade inte ens ... men det finns inte en tanke hos mig att sluta eller göra något annat för jag är fast besluten att räkna propoints ända in i målvikt och även som målviktig om det så skulle ta mig tio år att bli målviktig. Men min väg kommer nog att vara lite så här, iallfall under semstern kan jag tänka mig ... lättare blir det nog till hösten när träningen satt igång oxå. Jag har 9st PT timmar kvar som jag ska sätta igång med till hösten men det blir nog i oktober/november för jag vill ha kommit igång lite själv innan för just nu är träningen helt obefintlig, tar inte ens mina promenader.

Till hösten vet jag inte riktigt vilken dag som kommer att vara min vägdag så jag har ändrat vikttabell samt målkurva till veckor istället för datum :)

Det blir en heldag på stranden om några timmar och min matsäck blir pastasallad med parma, en hel matlåda med honungsmelonbitar, kaffe och en kanelbulle :) Totalt 10pp så vill jag så kan jag ta en jordgubbscornetto för 5pp ;)

Nej, nu ska vi försöka somna för vi ska gå upp om 6timmar...

2 kommentarer:

  1. Ja, visst måste man kunna njuta lite på sommaren, även om man är viktväktare..
    Som du säger, spelar ingen roll hur lång tid det tar, bara du kommer i mål... sund inställning :)

    SvaraRadera
  2. varför inte ta dina PT timmar i början av hösten så du kommer igång.
    Skjut inte upp saker o ting utan gör det direkt.

    O du kanske kan tänka att om jag klarar mig hela dagen idag, så kan du ta en njutarkväll "imorgon". Och då inte ta dem varje kväll.
    Du kan. Om du vill.
    DÅ kan du ha hela dagar som är jättebra.
    För vet du? Du har säker råd med ett glas rött o ngn godisbit ibland. Men inte jämt. Man ska inte sluta med saker o ting.. så gör inte det.. men tänk på vågen, tänk på dina mål, och tänk hur NÖJD du känner dig när du klarat en hel dag. o sen två hela dagar etc etc.. =)

    Lycka till!

    SvaraRadera