tisdag 6 juli 2010

Vad hände??

Jo, ingenting!! Visst har jag ursäkter i massor på lager men jag har inte börjat räkna propoints, har inte dragit ner på snabba kollisar eller ens tänkt till!! Jag har inte ändrat någonting!!! Samma ovanor sen tidigare som defintivt ger samma resultat som tidigare plus, plus och plus. Fortsätter jag så är jag snart i fetma kategorin snart igen MEN jag ska inte fortsätta utan jag ska in i mål på denna viktresa. Det spelar ingen roll om det så skulle ta två år men i mål det ska jag och ändrade vanor kommer det att bli. Visst är en del vanor ändrade redan nu men eftersom det går långsamt och det är små steg så märker man inte av dem men om man jämför mig nu och för tre år sen så har massor i beteende och matvanor ändrats men jag vill mycket och jag vill det fort... får lära mig att ge det den tid det vill ta. Jag vill däremot börja låta det gå åt rätt håll igen och vv är verkligen den enda väg jag kan tänka mig så imorgon blir det propoints som gäller!!! Jo, så får det bli! Stegräknaren ska oxå få börja följa med mig igen och minst 15000 steg per dag ska målet bli ;)

Det ska bli härligt att vakna imorgon!

2 kommentarer:

  1. Känner sååå igen mig. Visst är det svårt att ändra vanor men precis som du har jag bestämt mig. Det ska gå även om det tar lite längre tid än planerat. Själv har jag gått över till att räkna vanliga points. Det nya funka inte för mig,,,visst jag går inte upp men inte heller ner med det nya pp systemet.
    Lycka till nu, det här klarar du!!

    SvaraRadera
  2. Samma här... Ingenting händer,för ju mer jag tänker på hur jag ser ut,att jag måste gå ner för att må bra och leva länge - desdo mer stoppar jag i mig. Blir en konstig,ond cirkel. Man är bra underlig...
    Hade stora planer för att komma igång på semestern men nej,inget har hänt.
    Mitt problem är lite som ditt oxå att jag ej håller mig till en metod. Har ej provat så många men pulver och vv lallar jag ju mellan hela tiden (och däremellan skiter jag i metoderna ;-) ) Har fått bäst resultat med vv,men med propoints funkade det inte. Jämförde för mkt med det gamla hela tiden. Skulle vilja prova något helt annat,kanske lchf eller kaloriräkning. Fast samtidigt vill jag ha det enkelt så kanske jag skulle testa Cambridge? Men först och främst måste man BESTÄMMA sig för utan vilja och motivering kommer man ingenvart. Önskar dig lycka till med propointsen,tror nog att det ska gå bra när du väl sätter igång! Och jag..ja,jag funderar lite till tydligen ;-)
    Kram Tina

    SvaraRadera