onsdag 28 juli 2010

Funderar på att börja med lördagsgodis här hemma. Som det är nu köper vi nån typ av godis 3-7 dagar i veckan ... jag veeeeet! Det är ila, riktigt ila! Barnen har idag månadspeng som är mer fickpengar än nåt annat men jag tänkte göra om det till veckopeng och att 20kr av veckopengen kan man få köpa sitt lördagsgodis för om man vill, annars kan man ju alltid spara dem. Men att mängden lördagsgodis är begränsat till 20kr, självklart gäller detta då oss vuxna oxå. Hur gör ni andra hemma med godis? Jag tänkte att hembakt, glass och popcorn kan man ju ha andra dagar men just godis kan ju få tillhöra lördagen. Japp sagt och bestämt! Från och med nu har barnen veckopeng och lördagsgodis hi hi bra med denna blogg som hjälper mig bestämma mig ;) Med tanke på lördagsgodis så är det ju bra att jag får påfylld veckobonus varje fredag :)

Barnen kommer bli glada då dom fick månadspeng den 20:e och nu ska dom få veckopeng varje lördag hi hi, kommer även höja summan från 11-åringen 200kr i månadspeng till 70kr/vecka och 6-åringen 40kr i månadspeng till 25kr/vecka men då kan 20kr få gå till lördagsgodis tidigare så har inget behövt gå till eget godis.
Hur gör ni med månadspeng, veckopeng, lördagsgodis??

1 kommentar:

  1. Här har vi månadspeng, 100 kr i månaden. Våra två stora är 7 och 9 år. Vi kör med fredags chips och lördags chips fast chipsen dem köper på fredag räcker till lördagen också. Ingen av våra barn är så förtjusta i godis det blir bara någon gång ibland och då på lördagar. Vanligtvis blir det chips kvar efter helgen. Popcorn händer det att dem får på vardagkvällar med. Glass blir det rätt så ofta nu under sommaren. Så ser det ut hos oss =))

    SvaraRadera