lördag 14 augusti 2010

BIG NEWS!!!

Ja kanske inte för er hi hi men för mig är det stort!!! Min man har fått gömma vågen här hemma så jag inte väger mig någon annanstans än hos vv en gång i veckan. Det känns suuuuuperläskigt att inte ha någon koll på åt vilket håll det lutar men det är ju egentligen helt oviktigt för mig att veta det för jag ska ju ändå gå varje vecka ;) Jag har som vana att varje morgon vakna, kissa och ställa mig på vågen, det går per automatik och i morse skulle jag göra samma sak men blev ju snabbt påmind om att vågen inte var på sin vanliga plats ... Läääskigt men jag tror det är bra. Då får jag inte för mig att fuska för att det är ett stort minus eller att inte gå på mötet för att det är ett plus ...

Idag blir det en slappardag i solen och får jag som jag vill så blir det stranden :)

7 kommentarer:

  1. Jag och min man pratade faktiskt om just det igår. Att han skulle kolla min vikt. Att jag inte fick se vad jag väger.
    För det som jag gör är att smygväga mig i veckan. Har jag gått ner så säger min hjärna till mig "bra, nu kan du unna dig lite extra". Helt fel, fel, fel. Så jag funderar på att låta honom göra det. Helst skulle jag inte alls veta min egen vikt. Lite hållpunkter här och där och få veta om det går på rätt håll eller inte, men till största delen inte veta.
    Men jag måste ju skriva in det på viktklubb och på bloggen så jag vet inte hur jag ska göra det rent praktiskt. Får fundera lite på det där...
    Hoppas du får en skön helg!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Sol och stranden? Var bor du som har sån tur?
    Här i Örebro är det grått och tråkigt! =)

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra, jag bor i stockholm. Det var superfint på förmiddagen men nu börjar det bli grått o trist :(

    Kram

    SvaraRadera
  4. Har hört flera som gömt undan vågen under en tid. Ibland har jag perioder när jag ställer mig på den flera gånger om dagen... inte bra. Men jag brukar avvakta och då lugnar det ner sig efter några dagar. Ställer mig på den varje morgon precis som du, försöker inte göra det när jag går upp supertidigt för då är den inte rättvis vågen...

    Jag tänker som så att under viktminskningsperioden så borde jag bara väga mig en gång i veckan (fast de tkan jag inte hålla...) och sen när jag nått målvikt så ska jag väga mig varje dag. Vill ha en vikt som jag aldrig ska gå över och hamnar jag nära så är det bara att sköta sig i några dagar så man hamnar en bit ifrån igen. Enklare att gå ner 1 kilo än 3.

    Härligt med solen men så kvavt och svettigt det varit idag... Hade inte haft något emot att bada och sola i stället för att åka tåg och flänga runt. =) Men vad gör man inte för brorsdöttrarna. <3

    SvaraRadera
  5. Hi hi hi vi väger EXAKT samma den här veckan!!!

    SvaraRadera
  6. Jag är också flitig med att kliva upp på vågen, man får bara bestämma sig för att inte stirra sig blind på dagssiffror. Tisdagar är den enda dagen då jag regisrerar vikten och det är det som räknas. Men ännu viktigareär att se en ännu längre tidsperiod...

    SvaraRadera
  7. Det låter preciiiiiiiis som mina morgnar. Vakna, kissa, klä av mig spritt språngande naken och så fram med vågen. Ha ha... :-)

    SvaraRadera