måndag 23 augusti 2010

Detox baby, detox!

Jag brukar vara emot förbud av olika slag, det är ju just därför VV är så himla bra men nu behöver jag en detox, big time!! Efter min dag i lördags så hade vi gäster i söndags, finare gäster som jag inte känner så jättebra men ändå är släkt med. Dom hade med sig 2st 200g chokladkakakor OCH en alladinask samt så hade jag bakat efterätter som blev över när dom gick hem... det gick inte bra, inte bra alls så idag har jag varit som galen. Helt tvungen att äta choklad och jag känner att hela kroppen behöver en detox!! Så jag har tillsammans med min gravida svägerska härmed avgett ett godislöfte. Vi ska hålla oss helt borta från godis fram tills hennes sons kalas som är den 19/9. Jag kommer under denna tid även skriva ner mina matdagböcker i flicken under bloggrubriken som heter matlistor.

Detta ingår i förbudet

-godis i alla varianter
-glass
-snacks
-saft/läsk även light


Japp ibland krävs det rejäla åtgärder. Nu ska sötsuget bort,... ett tag iallafall!


Just det, en update om min yngsta i skolan. Hon älskar skolan nu och säger att skolan är mycket roligare än förskolan och att det är bara den "där" ungen som kunde läsa för det kom fram när pedagogen under samlingen hade pratat om att läsa och att man går ju i skolan för att lära sig saker hi hi Miiiin sötaste söta <3

3 kommentarer:

  1. Hårda bud - men kör hårt! Det finns ju massor med goda substitut med betydligt färre propoints i =) 19/9...

    SvaraRadera
  2. Gör det inte till ett förbud. Det brukar bara ge motsatt effekt. Välj att avstå istället.
    Du fixar det här! Inga problem.
    kram kram

    SvaraRadera