lördag 21 augusti 2010

Ugnspannkaka

Gjorde en ugnspannkaka

3ägg
4dl vetemjöl
6dl mellanmjölk
270g kassler

Totalt 43pp

Den var så grymt god så den blev uppäten hinnan jag hann ta kort hi hi ;)

Vi har varit och köpt nya fiskar till vårt lilla akvarium som barnen ska få ha uppe i pysselrummet nu. Tidigare hade vi det som dekorationsakvarium i ett av köksskåpen som en cool detalj men det var så trixigt att göra rent i den positionen som den stod på. Dem nya kompisarna blev en blå kampfisk, 10st neontetror och en gibbysmal. I vårt stora akvarium har vi malawiciklider men jag och mannen är lite oense om vi ska ha kvar det eller om vi ska lägga ut det på blocket.¨

Idag är det lördag och vi har börjat med lördagsgodis här hemma sen några veckor tillbaka vilket betyder att det är bara på lördag vi äter godis och man får handla sitt lördagsgodis för 20kr var, självklart gäller detta även oss vuxna. Man behöver inte handla upp hela tjugolappen utan man kan välja att behålla en del av pengarna och spara dem. Jag hade bestämt mig innan för att idag ska jag minsann köpa marabou choklad som lördagsgodis då jag har ny veckobonus men nu tvekar jag för jag skulle nog klara mig utan den där chokladen idag :) Igår höll jag mig helt till mina dagliga så jag har hela veckobonusen kvar men kanske är man extra hungrig någon dag istället ... njaaa vi får se hur det blir, kanske blir det en chokladkaka iallafall. Man får ju en 100g gräddnougat för 16pp.

Hoppas ni har en mysig lördag där ute i landet!

2 kommentarer:

  1. Gaaaaah, ugnspannkaka vad gott! Kanske får bli en imorgon =) Med hemlagad lingonsylt till, mmmm!

    Vi har också akvarium, ett pyttelitet prydnadsakvarium på 10 liter. Jag är as-sugen på ett större och kanske även ett salvattens, men jag är så less på att städa dem =( Hur ofta rengör ni era akvarium?

    SvaraRadera
  2. Mmm ja ugnspannkaka är ju så gott. Länge sen vi hade det hemma.
    Smart system men 20 kr att handla för!
    Kram kram

    SvaraRadera