fredag 13 augusti 2010

Underbar konsulent!

Jag var sååååå nervös för att gå på mötet, jag har fortfarande en nervös känsla i magen trots att mötet var för flera timmar sen. Konsulenten hade tappat rösten lite grann så det blev inget möte men då jag hade med mig två vänninor som var helt nya för programmet, helt nya för viktväktarna faktiskt så hade hon en ordentlig genomgång om programmet och när frågan kom upp från min vännina "måste man äta upp sin veckobonus?" Så blev det en snabbt och bestämt svar JA!. Men jag kommer nog försöka undvika att äta hela ändå men då säger hon att man går ner sämre?? En annan sak hon sa var att man absolut INTE skulle ha ett datum på sina delmål eller sin målvikt så jag har tagit bort mina datum men har kvar målen ;)Hon var underbar och jag kommer att trivas jätte bra med henne. Hon skriver veckobrev som man kan få om man vill, hon ger ut sitt mobilnummer och när man bokar ett personligt möte så kan man ta en fika på stan?!? Jag har aldrig stött på en sådan konsulent faktiskt ...

Jaaaa, jag har alltså gått ner 0,5kg på 6veckor ... kanske inte det bästa snittet men nu är det nystart och det känns verkligen som det. På måndag börjar alla nya rutiner och extra roligt är det att min vännina ska följa med varje fredag till vv mötena :)

Snart kommer lite bilder under fliken Vikttabell i bilder ;)

5 kommentarer:

  1. Jag kanske hakar på jag med. Jag behöver gå ner 10 kg till oktober, det är slut på ursäkter nu.

    SvaraRadera
  2. Det låter ju hur bra som helst.

    Min konsulent är ok, men inte så mycket mer än det. Har lite konstig atityd, läser innantill ur sina papper och känns lite så där engagerad.

    Hon sa dock att man inte alls behövde öta upp veckobonusen, den "ska" man ta av vid oförutsedda händelser. Inget tvång att äta upp.

    Meeeeeeeen DU - 0,5 kg på 6 veckor är ju bra! DET hade jag varit supernöjd med. Tänk på mig. + 7 kg på 8 veckor. I och för sig är ju det ett GRYMT bra snitt.. ha ha.. Ja, om det hade varit - då förstås... Synd bara att det inte riiiiktigt var det...
    Spännande det här!

    SvaraRadera
  3. Vad härlig hon verkar.
    Och din nystart kommer att bli din sista, för denna gången går du i mål!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Underbart att du har en sån peppande konsulent. Jag var på en hel del möten inne vid Hötorget innan jag gav upp. Den ena efter den andra som inte gav någon inspiration alls.

    SvaraRadera
  5. Min konsulent är helt fantastisk och hon säger oxå att man ska ta till veckobonusen vid oförutsedda händelser eller portionera ut dem de dagar man känner sig mer hungrig. Inget tvång att äta upp alltså. 0,5 per vecka e jättebra. Tror faktiskt att snittet var 0,5 per vecka nu sedan pp infördes (tidigare 0,7) Man ska inte gå ner för fort för då hänger inte hjärnan hjärtat och huden med... Jag försöker använda så få jag kan men det e sååå bra om man har dem om man vill sätta guldkant på tillvaron... :)

    SvaraRadera