onsdag 11 augusti 2010

Träning

Ja, visst måste den komma igång ihöst!!! Jag mår som bäst när jag tränar så här är mitt komma igång schema inför hösten. När jag känner att det sitter så kommer det att ökas på.

Måndag: Kondition på gymmet (crosstrainer/löpbandet) ca 1timme

Tisdag

Onsdag: Kondition på gymmet (crosstrainer/löpbandet) ca 1timme

Torsdag

Fredag: 45minuter rask promenad till vv för möte

Lördag

Söndag: Gruppträningspass Crosstraining 55min

Dessa tider ska vara heliga för mig och det ska mycket till för att avboka en av dessa aktiviteter. Förutom detta så ska hela familjen köpa kort till simhallen och gå dit lite då och då men det är inget jag kommer spika in på ett heligt schema som detta :) Självklart kommer även ett par powerwalks oxå få plats. Detta startar v 34 då hela vår vardag är tillbaka som vanligt igen här hemma hos oss.

En gammal rutin som vi har haft förut är saknad och vi ska sätta igång med den igen v34 :) Det är familjedagen! Vi har varje torsdag en familjedag, denna dag får ingen boka upp någon aktivitet, leka med kompisar eller jobba över! Jag slutar vid 12:30 och åker hem och börjar städa sen hjälper alla till i den tid dom hinner innan jag blir klar och dom har kommit hem. Sen när det är fint här hemma så gör vi något tillsammans, vi lagar även maten tillsammans denna dag. Vi vet inte riktigt varför vi slutade med familjedagen men av någon annledning så rann det ur sanden när vi flyttade men den är saknad både hos barn och vuxna.

Ikväll blir det kassler i någon variant till middag men fråga mig inte vad för jag har NO IDEA?!?

4 kommentarer:

  1. Jag tycker familjedag låter som en sjukt trevlig dag i veckan! Det hade jag velat ha när jag växte upp. Jag, sambon och hundarna kan ju ha familjedag varje dag om vi vill, men jag ska verkligen fundera på om det kan vara något för oss också att planera den (även om vi nte har barn). INgen övertid och inga andra planer...bara han o jag!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med ovanstående! Familjedag låter toppen!

    På badhusen har de ju oftast familjekort. Dvs 2 vuxna + 2 barn.

    Själv längtar jag till f & s drar i gång gympan igen.

    // Kram

    SvaraRadera
  3. Låter roligt med en familjedag. Inget vi hade när vi växte upp men skulle ha varit himla mysigt.

    Tror jag ska införa det med maken, kanske inte varje vecka men definitivt en gång i månaden. Vi har tidigare sagt att vi ska gå till Centralbadet för Kurbad för två, en gång i månaden. För att hålla höstdepressionen borta. Men det har inte blivit av... denna höst ska det bli bättring.

    Jag längtat tills jag börjar på SATS, hoppas det kommer bli så bra som det är i mitt huvud. =)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Klart ni ska ha en familjedag!!! En dag mitt i veckan för mys med den/dom man tycker om! Det gör bara gott <3 Jag älskar familjedagen!

    SvaraRadera