tisdag 10 augusti 2010

Dejavu

Jag har varit här förut, precis i början när jag jagade min dag2. Så känns det nu, det har gått sisådär sen trippen till arvika. Jag är sämst på att misslyckas och det kändes som ett misslyckande att ta från veckobonusen när jag hade bestämt mig för att inte göra det. Jag måste lära mig att bli bättre på att resa mig upp!! För det är ju faktiskt inte ett misslyckande och ändå om det skulle ha varit det så är det ju ett större misslyckande att inte klara av att hålla sig inom ramen i två dagar efter ... eller än så länge så är det ju bara i går. Jag ska klara av idag och jag ska vakna glad imorgon för att jag klarade av idag!

3 kommentarer:

  1. Jag är också totalt kass på misslyckanden. Jag vill gärna få för mig att allt ändå är bortkastat när jag stöter på motgångar.
    Vi får jobba på det där. Allt går ju faktiskt inte åt skogen bara för att man har en dålig dag. Eller hur!
    Jag har ju samma problem så jag vet att det är svårt. Men vi ska klara det!! =)
    Kom igen nu!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. När jag har haft en dålig dag, när det gått åt fler PP än planerat, eller totalkaos med hela VB borta i ett nafs, så brukar jag försöka gå ut och gå lite innan jag går och lägger mig. Vet inte hur många gånger jag släpat med mig maken sent på kvällen. Sen brukar det hjälpa att prata om det med. Och efteråt inser jag att det faktiskt inte var så farligt som jag i mitt huvud fått det till.

    Precis som du skrev i slutet, känslan av att vakna dagen efter och veta att man valde det bättre alternativet är så skön.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du kan se varje dag som et icke-misslyckande så länge du är så ärlig mot dig själv som du är.
    Man får falla utanför ramarna och man ska inte alltid döma sig själv. Peppa dig själv och tillåt dig själv att falla ur 1000 gånger till om du lovar dig att alltid komma igen.
    Om du misslyckas i en timme en dag så är det faktiskt inte hela världen och det gör inte att du loosar ditt resultat =)

    Keep up the good work!

    SvaraRadera