tisdag 3 augusti 2010

Ingen hit, men det gick ändå

Ja igår var matmässigt ingen hit! Men jag höll mig inom ramen och idag ska bli en bättre dag! Frukosten har verkligen en stor betydelse för mig, jag märker stor skillnad på mitt humör, sötsug och ork när jag ätit en dålig frukost. Jag var så hungrig så att vilddjuret kom fram i mig och det blev 2st rostade smörgåsar med ost och direkt efter så kom ju tankarna "vad har jag gjort, nu har jag ju ingenting kvar till mat" men jag vägrade få en ny dag1 utan jag tog alla rotfrukter/grönsaker jag hade och tärnade dom och la dom på en plåt inspirerat av Elin, jag la på rosmarin och flingsalt och sen ugnsrostade jag dom. Serverade med 25g matlagningsyoghurt med färska örter Totalt 0,5pp och jag klarade min dag med hjälp av massor av vattenmelon oxå. Det blev ingen bak trots löfte till barnen utan det blir idag istället och kompensationen blir att dom får ha varsin kompis över här inatt ;)

Nu ska det storstädas och sen lunch bestående av lax m pasta.

1 kommentar:

  1. Attans vad starkt! Kanonduktigt att bli kreativ och skapa under läget i stället för att "falla" för hungern.

    SvaraRadera