fredag 13 augusti 2010

Trött...

...men kan inte somna.

Jag är nervös! Nervös för vägningen imorgon. Det blev en kanelbulle till myset ikväll och två rån ... men det är inte därför jag är nervös. Visst är jag nervös för att det faktiskt kommer bli ett plus imorgon men mest av allt är jag nervös för att imorgon börjar det! Känns som att fram tills nu har jag bara värmt upp inför nu. Det är nu det börjar på allvar, veckomöten, veckovägningar, viktresultat, det är nu jag kommer börja gå ner i vikt på riktigt. Jag vet det kan låta som svammel men det är så mina tankar går. Det är NU! Från och med nu så kommer jag varje fredag gå på mina veckomöten och fyllas med inspiration och puschning och jag kan lova att jag behöver dessa möten. Det kostar men det får det faktiskt vara värt för jag klarar faktiskt det inte utan att gå på mötena (bevisligen!!!) Sen är det hela hösten som börjar nu. Det kommer bli en grym höst med mycket roliga saker inbokade

-min vik.tjänst går över till en fast tjänst 16augusti :)
-våra nya rutiner som tex familjedag
-jag kommer att börja träna regelbundet
-kräftskiva inbokad
-antal födelsedagar
-våran årliga hallowenfest
-wekeend med kusinerna (förhoppningsvis)
-vi ska julen i år :) Börjar planera redan nu, SJÄLVKLART ska det vara en riktig tomte!!

Det kommer att hända massor och jag provar ett nytt schema (fördelen med att vara den som sätter schemat) och jag hoppas verkligen att det kommer funka bra med dom tider jag har satt upp. Hoppas att det blir av att vi ofta går iväg till simhallen, att jag håller mitt träningschema och att jag ser resultat av att räkna propoints. Men att ha haft semester i 8veckor gör att det känns lite nervöst att hoppa in i ekorrhjulet igen ... iallafall för mig.

Om allt går som jag vill att det ska göra, och som jag kommer att kämpa för att det ska göra då kommer jag vara rätt så lycklig på nyårsnatten och min nyårsönskan kommer då att vara "hoppas våren blir lika grym som hösten har varit"

Kanske har jag höga förväntningar, kanske är det därför jag är nervös? Blir det bara till 70% av så jag önskar så lovar jag att jag ska vara nöjd ;) Hjälpte det? Nopp fortfarande nervös... kanske är det den där vägningen imorgon iallafall ...???

4 kommentarer:

  1. Hej!! Hittade din blogg och har snabbt kollat lite och fastnade direkt!!
    Vad duktig du är!!
    Denna resan kommer du klara galant!!
    Tänkte kolla hur lång du är eftersom du har som mål att väga 58?
    Lycka till och du ska se att vägningen oxå går bra!!
    Lagt till dim blogg på rss på Min Iphone så då ser jag när du uppdate:)
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  2. Och jag kommer heja på dig!

    Här har det varit en skräpvecka. Glad om det blir minus på måndag. Inte för att jag inte skött mig med pointse, för det har jag. Räknat och mätt, men det kan ÄNDÅ bli för mycket. För mycket frukt, för stora portioner och för lite träning.. *suck* Trots att jag håller min inom pointsen.

    Ja, ja... fokusera, fokusera!

    Kram.

    SvaraRadera
  3. NU gäller det! Nystarter är bra som extra bränsle till ens resa. Grattis till övergång till fast jobb, alltid lika skönt.

    Denna hösten ska bli en toppenhöst. Det känner jag på mig.

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Mena du oss när du nämnde weekend? :D
    Ja, hoppas det blir av!!

    SvaraRadera